جراحی پروتز لب
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

انواع پروتز گونه در اصفهان 

کاشت گونه به سه شکل مختلف وجود دارد:

گونه: این ایمپلنت ها مستقیماً در استخوان گونه قرار می گیرند و برآمدگی را اضافه می کنند.

زیر گونه ها: این ایمپلنت ها باعث پر شدن گونه ها شده و افتادگی یا نازک شدن گونه ها را اصلاح می کنند.

کامپوزیت: ایمپلنت کامپوزیت وضعیت استخوان گونه و گونه را بهبود می بخشد.

برخی از پروتزها، مانند آنهایی که از سیلیکون ساخته شده اند، می توانند بعداً برداشته شوند. سایر پروتزها با بافت استخوانی طبیعی ادغام می شوند و بخشی از ساختار گونه را تشکیل می دهند.بهترین روش برای کاشت گونه از نوع سیلیکونی است. سیلیکون ها برای چندین دهه در بدن انسان و در تجهیزات جراحی و پزشکی متعددی استفاده می شوند. وقتی سیلیکون روی استخوان قرار می گیرد، شبیه استخوان می شود. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از کاشت گونه سیلیکونی این است که آنها نرم هستند و به خوبی با آناتومی قسمت پایین تنه مطابقت دارند که هرگز لبه های تیز را احساس نمی کنید.

 

شاید بزرگترین مزیت استفاده از کاشت گونه سیلیکونی این باشد که اگر نیاز به تعویض یا برداشتن ایمپلنت دارید، می توانید این کار را به راحتی در این نوع کاشت گونه انجام دهید. برخی از پروتزها از پلی اتیلن متخلخل ساخته شده اند و در صورت نیاز به برداشتن یا تعویض این نوع پروتزها با مشکل بزرگی مواجه خواهید شد. مشکل دیگر پروتزهای سفت و سخت این است که به خوبی با بافت زیرین منطبق نیستند و تمایل به بیرون زدگی دارند.

 

مدت زمان جراحی ایمپلنت گونه

این روش معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد، اما به ترکیب خاصی از روش هایی که برنامه ریزی کرده اید بستگی دارد. جراحی کاشت گونه معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود. چند ساعت پس از جراحی، می توانید همان روز به خانه بروید.

 

مراقبت های قبل از جراحی کاشت گونه

قبل از هر عمل جراحی، لازم است داروهایی را که مصرف می‌کنید و ممکن است روی روند تأثیر بگذارند، بررسی کنید. ممکن است از شما خواسته شود که برخی از داروهایی که مصرف می کنید را قطع یا تنظیم کنید. مثل همیشه، مهم است که مکمل ها را در لیست داروهای خود قرار دهید. از مصرف آسپرین، داروهای ضدالتهابی (به جز استامینوفن) و مکمل های گیاهی باید 10 روز قبل از عمل خودداری شود. سیگار توانایی بدن برای بهبودی را مختل می کند. از شما خواسته می شود تا 6 هفته قبل از هر عمل جراحی سیگار نکشید.

 

مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت گونه

کاشت گونه کمترین ناراحتی را ایجاد می کند. ممکن است تورم متوسطی در اطراف گونه ها و زیر چشم ها وجود داشته باشد. 48 تا 72 ساعت پس از جراحی به اوج خود می رسد و سپس فروکش می کند. در این مدت، استفاده از یخ خرد شده روی گونه ها می تواند کمک کننده باشد. بیشترین تورم قابل توجه در حدود دو هفته از بین می رود.ممکن است هنوز مقداری بی حسی وجود داشته باشد، به این معنی که هنوز مقداری تورم وجود دارد. چند هفته طول می کشد تا آخرین تورم از بین برود. پس از جراحی، حداقل به مدت 6-8 هفته نباید روی شکم بخوابید. برای تسکین درد بعد از جراحی از مسکن ها استفاده می شود.

اطلاعات بیشتر در اصفهان سیصد و شصت 





:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: